Apabila Rakyat Berani Melawan Kezaliman

Update 5.15pm
Lokasi : Di Depan Markaz Induk PAS, Bagan Pinang

Isu pertelingkahan antara peniaga melayu marhaen dengan pihak penguatkuasa MPPD selesai penuh diplomasi. Peniaga boleh meneruskan perniagaan mereka seperti sebelumnya. Rujuk foto terkini dibawah,

Ahli Majlis (kiri) sedang memberi kata putus yg baik kepada sekumpulan peniaga. Boleh pun berdiplomasi. Jangan la kerek sgt dgn peniaga melayu kecil-kecilan mcm ni...untung perniagaan mereka bukan sebesar untung perniagaan jual beli tanah pantai dan rezab melayu kepada swasta.

Klon Raja Petra juga turut ada di tapak ! Hidup RPK !!

Lawan terus lawan ! Akhirnya sengketa menyebelahi peniaga kecil ini ! Takbir !!

Update jam 4.00 petang
Oleh : pemburu syahid
Sedikit perselisihan telah berlaku di antara para peniaga dan penguatkuasa MPPD. Pertengkaran yang berlaku telah membuatkan penguatkuasa MPPD yang ditunggangi UMNO terkedu dan terdiam. Bayaran telah dilangsaikan, izin telah diperolehi, lesen pun sudah dipamerkan, alih alih after few days para peniaga menjalankan perniagaan, MPPD datang kacau. Nampak sangat ini kerja jahat UMNO yang sudah tak senang duduk akibat bunga bungan kekalahan UMNO semakin mekar berkembang.

UMNO bukan membela Melayu tetapi memperbodohkan Melayu atas nama pembangunan, undang undang dan sebagainya. Hanya manusia yang hilang akal atau tidak berakal sahaja yang akan masih "berahi" untuk bersama sama dengan UMNO.

Padan muka MPPD !! Padan muka UMNO !! Yang paling tepat - Padan muka Isa Samad !!
albanjari

1 comment

CUPING MERAH said...

sebenarnya dia orang makan gaji buta jerr..tak semak fail asal..

Powered by Blogger.