Batang Pinang: UMNO tinggal pinang sahaja

Mengulas kekecohan Bagan Pinang, TV3 mahu memberi nafas semula kepada BN. Ini kerana ‘tiada’ isu yang dapat membangkitkan ghairah pengundi bagi memilih serta memberi undi kepada Isa Samad yang tercemar dan tidak bersih.

UMNO berhempas pulas menerima ugutan ahli khasnya UMNO Telok Kemang yang bakalan memboikot jentera pilihanraya UMNO jika meletakkan nama lain selain dari Isa. Walhal untuk kali kedua tokoh yang telah dinamakan oleh UMNO N Sembilan bukannya Isa.

Penulis ada berbual dengan seorang ajk Pemuda Bahagian UMNO secara tidak langsung beliau menyatakan harapan kalah itu cerah kepada UMNO. Inilah persepsi dan minda ahli-ahli UMNO hatta yang berjawatan tinggi dalam UMNO, sudah mengakui kalah sebelum mereka bertanding. Walhal sebelum-sebelum ini tiada dalam kamus hidup UMNO bahawa UMNO akan kalah.

Semalam kali kedua TV3 memberitakan bahawa pembuat kecoh yang melebamkan dua orang UMNO iaitu Dato Azez pahlawan Mat Rempit di Kutub, kalah dengan penumbuk ‘pembangkang’. Dalam sejarah penulis belum ada lagi gedebe PAS yang membelasah orang UMNO sepanjang 12 pilihanraya umum yang lalu. Kerana sisitem tarbiyyah PAS dan UMNO berbeda. Niat orang PAS dan didikan pimpinan PAS berbeda dengan niat dan didikan pimpian UMNO.

cg zul

No comments

Powered by Blogger.