CABAR DEBAT DENGAN UMNO ISU UNDI POS

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Sembilan yang juga Menteri Besar Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hasan telah menyatakan bahawa Pemimpin Pas yang yang terus memainkan isu undi pos dan tidak mengakui kekalahan dalam Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang diibaratkan seperti orang 'tak tahu menari, dikatakan lantai jongkang-jongket.' Peribahasa Melayu itu bermaksud 'tidak mahu mengakui kebodohan atau kelemahan sendiri' itu sesuai dikaitkan dengan mereka yang masih menyalahkan undi pos sebagai punca kekalahan mereka.

Pas menerima kekalahan yang berlaku di Bagan Pinang yang mungkin berpunca daripada bebarapa kelemahan yang berlaku. Tetapi PAS tidak menafikan wujudkan sistem yang lemah dan mudah dimanipulasi pihak tertentu dalam perlaksanaan undi POS. Saya boleh senaraikan satu persatu ruang-ruang manipulasi yang ada dalam undi pos.

Atas nama Pemuda PAS Pusat saya mencabar Pengerusi Badan Perhubunan UMNO Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hassan atau mana-mana pihak dalam UMNO terutamanya Pemuda UMNO untuk berdebat dengan saya dibawah tajuk “Ruang Manipulasi Dalam Pengurusan Undi Pos Di Malaysia”.

Suhaizan Bin Kaiat

Pengerusi
Jawatankuasa Khas
Undi Pos
Dewan Pemuda PAS Pusat

No comments

Powered by Blogger.