Kenyataan Media : Najib tidak yakin boleh menang di Bagan Pinang.

Melihat kepada kenyataan terbaru Perdana Menteri 1 Malaysia di Paris, yang disiarkan oleh media sebagai berkata memperoleh kemenangan adalah lebih penting bagi Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Kawasan Bagan Pinang, Negeri Sembilan, daripada saiz majoriti kemenangan. Dari sini saya melihat seolah Najib sudah mencium bahawa kemenangan di Bagan Pinang bukan sesuatu yang mudah dan pada saya dia sudah melihat kemungkinan akan kalah disana.

"Usah kata menang besar atau kecil, asalkan menang. Yang penting menang," katanya kepada wartawan yang membuat liputan lawatan rasmi empat harinya ke Perancis yang berakhir semalam.

Sedangkan sebelum dari ini PAS diperlekeh semasa menang di Manik Urai dengan 65 Undi majoroti sedangkan hakikatnya PAS tetap menang walaupun dalam proses demokrasi yang sangat sebelah.

Bukankah Najib ada 1 Malaysia dan disokong kuat oleh seluruh jentera kerajaan termasuklah SPR dan PDRM. Kenapakah Najib tidak bercakap sebagai seorang yang betul-betul yakin akan menang besar seperti yang diperkatakan sebelum dari ini ?

Kenyataan Media 8 Okt. 2009.

DRS. KHALIL IDHAM LIM
Ketua Penerangan PAS Perak

No comments

Powered by Blogger.