KOSMO Mesti Minta Maaf

1. Dewan Pemuda PAS Pusat menyanggah sekeras-kerasnya tulisan di dalam akhbar KOSMO bertarikh 26 Oktober 2009 bertajuk Jangan Pandang Rendah Ajaran Sesat yang mengaitkan Peristiwa Memali dengan ajaran sesat di musa surat 11.

2. Pemuda PAS Pusat sangat kesal kerana artikel tersebut yang jelas berunsur fitnah yang melampau dan berniat jahat terhadap PAS dan perjuangan murni rakyat yang menolak undang-undang zalim ISA.

3. Tulisan tersebut jelas bertujuan menghasut dan dengan niat menanam kebencian terhadap perjuangan PAS kepada masyarakat umum. Maklumat yang disampaikan juga tidak tepat bahkan jauh tersasar daripada fakta kejadian sebenar yang berlaku.

4. Peristiwa Memali tahun 1985 adalah suatu peristiwa hitam yang sangat bersejarah, apabila kerajaan telah menggunakan kekerasan ketenteraan melampau terhadap rakyat yang tidak bersenjata. Rakyat biasa yang mempertahankan hak mereka untuk menentang penggunaan undang-undang zalim ISA sehingga sanggup syahid.

5. Artikel ini juga telah turut menghina Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam shah yang telah mencemar Duli menyiram air mawar di pusara para syuhada. Al Marhum Tuan Guru Haji Omar Zuhdi Pondok Lanai Kedah telah mengeluarkan fatwa bahawa Al Marhum Ustaz Ibrahim Libya dan pengikutnya adalam syahid.

ketua pemuda pas pusat

No comments

Powered by Blogger.