Piala Malaysia : Selangor, Kelantan, Negeri Sembilan layak suku akhir I

Seperti dijangka beberapa Pasukan pilihan terus memberikan aksi terbaik mereka apabila memenangi perlawanan didalam kempen Piala Malaysia malam tadi.Sementara beberapa pasukan berkenduri gol meraih kemenangan terhadap lawan. Pasukan pilihan Selangor tanpa bekerja keras mudah mengalahkan skuad Sang Badak dengan 4 - 1 di Stadium Shah Alam, walaupun Sabah dahulu menjaringkan gol, manakala Kuala Muda Naza menumpaskan PDRM 3 - 0 di Stadium Darul Aman. Kejayaan Selangor ini akan mengesahkan pasukan tersebut sebagai pasukan pertama dari kumpulan D untuk mara ke suku akhir Piala Malaysia.

Sementara itu didalam kumpulan A, Sang Singa Utara Perlis telah menang bergaya ke atas Melaka dengan keputusan 5 - 0, manakala KL Plus yang beraksi di Stadium Cheras menang dengan 3 – 1 ke atas Pahang.

Di kumpulan B pula Terengganu menjadikan Sarawak sebagai mangsa dengan kemenangan 7 - 0, manakala Negeri Sembilan mengikut jejak Selangor mara ke Suku akhir apabila menang tipis ke atas Johor 1-0 di Stadium Paroi.

Perlawanan di Stadium JCorp Pasir Gudang pula yang melibatkan aksi Johor Fc dan Kuala Lumpur pula berkesudahan skuad Lebah menang bergaya 4 - 0, manakala pencabar Johor Fc didalam kumpulan C pasukan Perak meneruskan aksi cemerlang apabila mudah menumpaskan My Team 6 - 1.

Di Stadium Selayang pula pertarungan aksi antara skuad Hijau Kuning dan ATM berkesudahan Kedah bangkit dari tersingkir awal Piala Malaysia apabila menang 3 - 0, didalam perlawanan yang menyebabkan pemain ATM menerima kad merah pada minit ke 65. Manakala di Kota Bahru aksi Kelantan dan Pulau Pinang pula menyaksikan tuan rumah menang tipis 2 – 1, sekaligus mengiringi Selangor dan Negeri Sembilan ke Suku Akhir Piala Malaysia.

No comments

Powered by Blogger.