PR Klang gesa Badrul kosong kerusi DUN

KLANG: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah, yang kini Adun Bebas setelah keluar daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) Khamis lalu, didesak mengosongkan jawatan itu bagi membolehkan pilihan raya kecil diadakan.

Pengerusi Pakatan Rakyat (PR) Klang, Ismail Arsat, berkata tindakan Adun Bebas itu yang enggan melepaskan jawatan dilihat lebih mengutamakan kepentingan diri dan bercanggah dengan prinsip demokrasi.

"Beliau (Badrul Hisham) hanya ingin menikmati kehidupan senang tanpa bekerja keras dan selama memegang jawatan itu beliau mengabaikan peranannya sebagai Adun yang sepatutnya mewakili kepentingan rakyat.

"Kami yang melaksanakan tanggungjawabnya selama ini tanpa sebarang dana dan bantuan tetapi atas dasar keprihatinan terhadap rakyat di Pelabuhan Klang khasnya dan Parlimen Klang amnya," katanya pada sidang media di sini, hari ini.

Hadir samam Timbalan Pengerusi 1 PR Klang, Tee Boon Hock, dan Timbalan Pengerusi 2 PR Klang, Suhaimi Mohd Nor.

Ismail yang juga Yang Dipertua Pas Klang berkata, tindakan Badrul Hisham meninggalkan PKR adalah satu pengkhianatan terhadap pengundi Pelabuhan Klang yang memilihnya atas dasar manifesto yang dipersembahkan PR kepada rakyat pada pilihan raya umum lalu.

Beliau berkata, selama lebih setahun menjadi wakil rakyat di kawasan itu, Badrul Hisham gagal hadir pada kebanyakan program yang diatur.

"Lebih RM200,000 peruntukan yang disalurkan kerajaan negeri sudah dibelanjakan Badrul Hisham sejak awal tahun ini tetapi tidak jelas bagi tujuan apa.

"Peruntukan selepas itu disekat oleh kerajaan negeri tetapi sebelum itu bantuan yang disalurkan tidak sampai kepada golongan sasaran," katanya.

Sementara itu, Naib Pengerusi Pemuda DAP Selangor, Lim Lip Suan, berkata PR Selangor sudah memberi Badrul Hisham peluang lebih setahun untuk menjadi pemimpin yang bermaruah tetapi ternyata tidak berlaku. - Bernama

No comments

Powered by Blogger.