Rumah Terbuka Datuk Dr Hassan Ali, Meriah

SHAH ALAM, 3 Oktober - Kemeriahan jelas terserlah di Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Exco Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Dato Dr Hasan Mohamad Ali dengan kedatangan kira-kira 14,000 tetamu.

Majlis yang sepatutnya bermula jam 12 tengahari, bagaimanapun dihadiri tetamu seawal jam 10 pagi lagi, termasuk penduduk Cina dan India.

Dr Hasan terharu dan gembira dengan kehadiran orang ramai, walaupun sejak kebelakangan ini timbul beberapa isu hangat yang membabitkan dirinya.

Ia secara tidak langsung menunjukkan pendirian Datuk Dr Hasan yang mempertahankan kedaulatan Islam, disokong semua pihak.

“Pertambahan kehadiran saya lihat sebanyak 50 peratus dari yang lepas, kali ni dalam 12,000 ke 14,000 orang datang daripada tadi, tiap2 tempat duduk sampai ke masjid penuh, dan masing-masing salam dan ucap tahniah syabas.

“Saya rasa tahniah atas sebab kedudukan yang saya ambil dan principal atau dasar yang saya pertahankan,” katanya.

Selain dihidangkan dengan makanan lazim hari raya, laksa, sate, mee goreng, ayam percik, kambing panggang ,cendol dan air batu campur turut disajikan dan orang ramai turut dihiburkan dengan alunan lagu-lagu nasyid.

Bertempat di kediamannya di Pinggir Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur, majlis turut di hadiri Mufti Selangor, Datuk Setia Mohd Tamyes Abdul Wahid dan pegawai-pegawai kanan Majlis Agama Islam Selangor serta Jabatan Agama Islam Selangor.

Pada majlis itu, Hasan turut menyampaikan duit raya kepada kanak-kanak yang hadir.-ATIQAH YAACOB (TVSELANGOR)

No comments

Powered by Blogger.