Tak Da Duit Bukan Umno La Namanya! Penjilat Wang Haram!

Sudah menjadi kebiasaan jikalau program-program kalau dianjurkan oleh Umno, elaun kedatangan atau upah mesti ada untuk meramaikan majlis mereka. Oleh itu tidak hairan jikalau ada yang mengaku menerima upah untuk hadir di dalam Program 1Malaysia yang diadakan di Perak semalam.

Ini adalah berbeza dengan progran PAS atau Pakatan Rakyat, para hadirin pula yang akan mengeluarkan duit untuk memberi derma untuk menampung program-program parti.

Kita juga kesal apabila banner program kerajaan pusat ini diletakkan logo Umno dan Barisan Nasional. Sedangkan ini bukan program parti itu dan bukan dari dana parti tersebut. Ini semua wang rakyat yang disalahguna untuk kepentingan parti.

Some spectators claim they were paid to attend 1 Malaysia launch

Prime Minister Datuk Seri Najib Razak launched his highly-publicised “1 Malaysia” concept before a crowd of at least 30,000 at the Perak Stadium here last night.

But according to some spectators, they had been bused in after collecting RM30 coupons.

Since Perak is still considered as shaky ground for the Barisan Nasional government, the large crowd would have been a confidence booster for Najib and his delegation, who included Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin, Perak Mentri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir and the state executive councillors.

Baca seterusnya di Malaysia Insider

No comments

Powered by Blogger.