KENYATAAN MEDIA PRESIDEN PAS

20 Rabiul Akhir 1436 / 10 Februari 2015

"TERUSKAN PERJUANGAN MENEGAKKAN KEADILAN"

PAS merakamkan takziah dan simpati terhadap Ketua Umum PKR, Dato' Seri Anwar Ibrahim atas ujian hukuman yang dijatuhkan kepadanya.

Hari ini menjadi satu lagi sejarah hitam negara, mengulangi tragedi sama pernah ditanggung beliau sebelum ini. Untuk itu, rakyat perlu melihat bahawa kemaraan dan konsisten politik Dato' Seri Anwar Ibrahim telah dipasung dari terus menjadi pejuang rakyat.

Ia juga mengingatkan kita semua, hanya Undang-undang Syariah sahaja dapat memberi keadilan sebenar dan penyelesaian terhadap seluruh kekeliruan dan fitnah sebagaimana kes ini.

Maka, perlunya semua pihak memberi keyakinan kepada PAS untuk membawa perjuangan hingga berdaulatnya Undang-undang Syariah di dalam pemerintahan negara kita ini, termasuk menegakkan 'addin' yakni cara hidup Islam.

Kepada Dato' Seri Anwar Ibrahim, ahli keluarga, seluruh anggota PKR dan Pakatan Rakyat, semoga kita terus sabar dan istiqamah untuk kekal melangsungkan memperjuangkan menegakkan keadilan bagi negara ini.

Oleh itu, perlunya kita bersatu-padu secara penuh harmoni dalam kemajmukan, agar menjadi kuat untuk teguh menumbangkan BN.

DATO' SERI TUAN GURU ABDUL HADI AWANG
Presiden PAS

1 comment

Bat8 said...

TGHH.....Najib dah berjaya merehatkan Anwar untuk seketika. Sekarang Najib akan meneruskan usahanya untuk menghapuskan PAS pula. Anwar sudah xde lagi untuk mengamalkan usaha Najib. Tuan Guru dan puak UG sudah lama Najib kurung di dalam kandang UMNO, hanya tunggu masa untuk di sembelihkan bersama-sama PAS. Bersiap sedialah...

Powered by Blogger.